PRZYCHODNIA WETERYNARYJNA MIEDZYN

Profilaktyka

Profilaktyka stanowi istotną rolę w opiece nad państwa pupilami. Pierwsza wizyta z nowym członkiem rodziny u lekarza weterynarii powinna nastąpić w ciągu tygodnia od momentu przybycia do domu młodego psa lub kota.

W trakcie pierwszej wizyty lekarz doradzi jak prawidłowo zaopiekować się tak młodym i rosnącym zwierzęciem. Ponadto ustali kalendarz szczepień i odrobaczeń na najbliższe miesiące. Warto pamiętać o tym, że istnieją predyspozycje genetyczne do niektórych chorób a także zagrożenia chorobami z powodu skłonności rasowych np. do wrodzonych wad oczu, serca, czy wątroby. Zwierzęta te powinny być badane kontrolnie jeszcze w okresie wzrostu, w trakcie pierwszych miesięcy życia. Zwierzęta dorosłe powinny być badane przez lekarza przynajmniej raz w roku przy okazji szczepień ochronnych. Jest to także dobry moment do wykonania okresowych badań krwi, obejmujących morfologię i podstawowe wskaźniki biochemiczne.

SZCZEPIENIA I OCHRONA PRZED PASOŻYTAMI

W weterynarii pod określeniem profilaktyka kryją się też szczepienia przeciwko chorobom zakaźnym, gdzie szczepionkę dobieramy w zależności od wieku, gatunku I środowiska życia zwierzęcia. Drugim zabiegiem kryjącym się pod tym pojęciem jest ochrona przed pasożytami wewnętrznymi i zewnętrznymi. Mamy w ofercie całą masę produktów, które stosujemy zewnętrznie w postaci płynu lub obroży, lub wewnętrznie w postaci tabletki. Nasi pracownicy chętnie doradzą najlepszy produkt dla Państwa pupila zarówno jeśli chodzi o postać jak spektrum działania.